onsdag 1 februari 2012

Underbara Stickmaskin.

Det är faktiskt dom rätta order "Underbara Stickmaskin" .. på http://www.youtube.com/ kan man hitta flera olika filmer om hur dessa stickmaskiner fungerar. Vad man kan tillverka med dessa är nog en MASSA olika saker .. här nedan ser du några bilder på olika saker som är tillverkade med dessa stickmaskiner. Jag tror nog det bara är fantasin som kan sätta gränserna. Själv så vill jag snart ta hem den stora och börja sticka stora stycken som man sedan kan sy ihop till en pläd....=O)

Film för Addi Express liten: 22 nålar.
KLICKA HÄR!

Det är en mindre stickmaskin som har 22 nålar och mäter ca 15 cm runt och 15-20cm " plattstickat"
Du kan sticka runt men även sticka fram och tillbaka. Du kan använda garn för stickor 3-8.
---------------------------------------------------------------------------------------------

KLICKA HÄR!

Film för Addi Express Kingsize Stor: 46 nålar
KLICKA HÄR!

Detta är en stickmaskin som har 46 nålar, dom är även utbytbara om någon går sönder. Rundstickat mäter ca 35 cm och platt är det ca 45 cm bredd. Maskinen är kraftig och stabil det finns även fästen att sätta fast maskinen stadigt i bordet. Du kan använda garn för stickor 3-8.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Här läggar jag upp några bilder på sockar jag stickat med den Addi express 22 nålar.

Tubsockar i Bigg Verona garn.

Första helgen fick jag ihop dessa... det tar mellan 20 - 35 min p/par.

Det blir lite luftigt mellan maskorna men då har jag också stolek 41 på mina fötter...=O)

Nu ska jag ta och sticka mig ett par "Raggi" sockar...=O)

På min Webbutik kan du beställa dessa stickmaskiner till ett mycket bra pris.
Fraktkostnaden är bara 49:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar